donderdag 6 februari 2014

Ruil je kleertjes! Ready for take off...










Gisteren was ik aanwezig bij de lancering van de app Ruil je kleertjes. Ruil je watte? Wel, je kinderkleding. Ik denk dat veel moeders wel tegen het punt aanlopen dat hun kinderen groeien als kool. Voordat je het weet, zijn die kleine rakkers weer uit hun kleren gegroeid. Hier in huis zijn de shirtjes en broeken in ieder geval niet aan te slepen. Ik baal er vaak flink van als iets weer te klein is en het er nog hartstikke goed uitziet. Of dat dat ene blousje in de winkel zo leuk leek maar Sam voor geen meter bleek te staan. (Note-to-self: okergeel en blond gaan niet samen!) En tja, dan beland het achterin de kast tot het te klein is. Eeuwig zonde natuurlijk. 
Meestal zoek ik kleding die niet meer past uit en kijk ik wat ik wil bewaren voor een eventuele tweede. De rest geef ik weg of gaat op marktplaats. Jammer genoeg vind ik kinderkleertjes op marktplaats kwijtraken een hele tour. Meestal heb ik geen zin om het er op te zetten omdat het veel werk is en ik enkel biedingen krijg van 50 cent. In principe verwacht ik niet de hoofdprijs voor tweedehands dingen maar even serieus, een postzegel is duurder. Ik ben te lui om me daarvoor een heel gedoe op de hals te halen. Ben ik heel eerlijk in haha!
Frederique (founder van Mamaglossy en Kindermodeblog) liep ook tegen dit probleem aan. Daarom ontwikkelde zij de app Ruil je kleertjes. Deze app kun je heel simpel downloaden in de appstore. Vervolgens maak je een account aan, maak je foto's van de kleding die je wilt ruilen en gebruik je de ingebouwde chatfunctie van deze app om je kleertje te ruilen. Piece of cake! Echt een geniale ingeving van deze dame. Je ontvangt op deze manier kleertjes voor kleertjes. Daar heb je een stuk meer aan dan je miskopen en te kleine kinderkleding in de zak van Max te proppen. 
Gisteren werd deze app gepresenteerd in het prachtige huis van Frederique. Er waren hapjes, drankjes en heel veel lieve en leuke mensen. Er was overduidelijk veel werk gestoken in de presentatie. Alles zag er geweldig uit. Bijzonder om hierbij te mogen zijn. En serieus, ik ga dromen van die goddelijke cupcakes vannacht. (Het moge duidelijk zijn dat ik die niet kon weerstaan. Dieet of niet...) Anyways, ik ben overtuigd! De app is inmiddels geïnstalleerd op mijn telefoon en ik ga deze week de kasten eens even doorspitten. Deze mama is verslingerd aan het kopen van kinderkleding dus ik heb nog wel het één en ander om erop te knallen. Doen jullie mee? Ik ben reuzebenieuwd of jullie nog iets in de aanbieding hebben ;-)

Doen jullie al mee aan mijn winactie in samenwerking met Mijn fopspeen? Je kunt hier lezen hoe je kans maakt op een setje speentjes met een naam naar keuze erop. Good luck!

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

28 opmerkingen:

  1. Heel leuk idee! Het lijkt mij ook wel jammer dat die kleertjes zo snel te klein worden. Dit is een fijne oplossing x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, ik ga straks eens kijken!! De kleren zijn inderdaad niet aan te slepen :( Jaa ze gaan nu echt minder hard groeien hoor.. Dochterlief van 4 groeit nog steeds hard, zoonlief helemaal XD

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sam groeit niet een superhard maar de kleren vliegen erdoorheen. Niet normaal hè haha ;-)

      Verwijderen
  3. perfect zo iets...
    nu kan ik daar niet meer bij aan komen bij puber,
    hoor hem al vragen of ik wel helemaal goed ben, hahahah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, denk dat je idd raar aangekeken wordt door hem. Zie het al voor me ;-)

      Verwijderen
  4. Tsjah heb ten eerste geen iphone en geloof dat het voor Android nog niet is en ten tweede ook nog niet kleertjes waar ze is uitgegroeid!
    Wel vind ik het een super initiatief.. En moet hem zeker in mn achterhoofd houden voor als ze ooit ook op Android overgaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, even OT.... ik heb een slotje op mijn logje gezet en wil je graag uitnodigen, zodat we kunnen blijven kletsen. Wil je me even mailen op moiradoethaarding apestaartje gmail punt com?

    Tot webs :)

    Metalmommy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tof idee en leuk dat je bij de presentatie aanwezig was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een gaaf initiatief. Was erg interessant!

      Verwijderen
  7. Zeker een goed idee! Hier bewaar ik alles wat te klein is nog voor een evt. tweede, dus ik heb er nu nog niet zoveel aan maar ik kan me voorstellen dat het een heel bruikbare app is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bewaar ook nog wel veel hoor. Maar wel allen de echt leuke dingen.

      Verwijderen
  8. Ik zag gisteren op je IG al het een en ander voorbij komen. Echt een geniaal idee. Gaat vast aanslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooi en goed iniatief! Ik zal snel eens even de appstore bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. SLIM idee, ziet eeg gezellig en lekker uit op je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had erover gelezem ergens maar helaas nog geen Android versie. Ben benieuwd naar de app.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is idd nog geen androidversie. Hopelijk komt die snel.

      Verwijderen
  12. Wat een leuk idee!! Ik ruil zelf van alles en wacht nog op een app voor dames :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ideaal, kleertjes ruilen! Via marktplaats vind ik het vaak ook teveel gedoe inderdaad. Ik ga de app eens bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marktplaats is mij ook teveel gedoe. Geef het daarom meestal ook maar weg.

      Verwijderen
  14. Hihi ik hoef geen fopspeen te winnen! Maar hey leuk voor alle andere mamabloggers. En leuk joh de kleertjesruilen! Kan me voorstellen dat je er heeel veel aan hebt als je kindje zo snel uit de kledin groeit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...