zaterdag 26 oktober 2013

Sam 14 maanden



Vandaag is Sam precies 14 maanden. Waar zal ik eens beginnen? Misschien met het feit dat we een heuse dreumes in huis hebben. Even afgezien van het gegeven dat mijn schatje nog niet loopt, is verder in alle opzichten de babytijd wel voorbij. Wat een dondersteen heb ik gebaard, poeh poeh! Gelukkig is hij verder wel om op te vreten.
Inmiddels hebben we het stadium bereikt dat we een beetje moeten gaan opvoeden. Meneer doet namelijk van alles wat we niet willen. Zijn vingers in het stopcontact proberen te steken bijvoorbeeld, en de katten slaan en aan hun poten te trekken. En wat te denken van het gas open draaien en de oven aanzetten. Ook zijn we in de fase gekomen van het bijten en slaan. Heel irritant maar goed, hij weet niet beter natuurlijk. We zijn de hele dag dus aardig zoet met afleiden en duizend keer nee zeggen. Tot op heden nog geen resultaat mee geboekt helaas. We zijn echter niet voor één gat te vangen...
Wat heel geinig is, is dat zoonlief tegenwoordig alles aanwijst wat hij interessant vindt. Heel schattig! Hij is voornamelijk verrukt van diertjes, blaadjes en... eten! Over eten gesproken, dat gaat ook best lekker. Sterker nog, hij eet praktisch alles wat je hem voorzet op bananen en kiwi's na. Ook lijkt hij een voorliefde te ontwikkelen voor tosti's met mozzarella en pesto en saffraanrisotto. Het is me er eentje!
De eerste driftbuien hebben zich ook aangediend. Wat een belevenis zeg, zo'n dreumes die zich jammerend ter aarde stort omdat hij geen stukje stroopwafel krijgt of met zijn takken van de telefoonoplader af moet blijven. De eerste keer vond ik het vrij hilarisch maar nu het een paar keer per dag gebeurt, bezin ik me nog even op wat ik er eigenlijk van vind. Op dit moment hanteer ik de negeermodus. Vooralsnog is daar het gemiep het snelst mee voorbij.
Sam heeft de laatste weken een groeispurt van jewelste gehad. Aankomende dinsdag moeten we naar het consultatiebureau voor een gezellige afspraak en een paar prikken. (Ik verheug me er nu al op, zucht...) Het lijkt erop dat hij maat 80 zo goed als overslaat dus ik ben stiekem best benieuwd hoelang hij nu is en hoeveel hij weegt. Qua uiterlijk begint Sam echt een dreumesje te worden in ieder geval. Zijn lijf begint steeds meer in verhouding te raken en al het babyvet is eraf. Die lieve spekjes zijn verdwenen en met de dag wordt hij taniger. Ik heb zo'n vermoeden dat hij de bouw van zijn papa gaat krijgen. Het zou wat zijn zeg, een lange en atletische zoon.
Wat ook nog wel tof is om te vermelden, is dat mijn ventje sinds een paar dagen met blokjes kan bouwen. We hebben zo'n ton met bouwsteentjes à la Duplo en nadat ik had laten zien hoe je die blokjes op elkaar kunt klikken, doet hij dat ook. Hij speelt er er heel lief mee en ik droom nu dus van urenlange speelsessies met Lego over een poosje. Ik vond dat vroeger het leukste speelgoed dat er was. Oh wat zou het heerlijk zijn om samen met mijn koter mijn jeugd her te beleven. 
Verder heb ik weinig nieuws te melden over mijn mini-me. De eerste maanden verandert er heel veel aan wat zo'n hummel allemaal (niet) kan maar na het jaar gaat dat toch geleidelijker. Ook wel lekker moet ik zeggen. Het is fijn om dat roerige eerste jaar achter ons te laten en te genieten van wat Sam allemaal al kan. Het heeft wel wat, dat moederen over een dreumes.

Na dertig keer de app van mijn telefoon gemieterd te hebben, zit deze hippe kip nu toch op Instagram. Mocht je willen mee genieten van mijn kiekjes of gewoon de behoefte hebben om mijn leven becommentariëren, klik dan hier

21 opmerkingen:

  1. Haha geweldig! En het word alleen maar leuker echt hoor echt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik vind het nu al zo leuk haha ;-) Ben benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat!

      Verwijderen
  2. Leuke blog Jess! Ik kan niet wachten tot de eerste keer dat ik een driftbui van Juul meemaak haha! Wauw, blokken stapelen, wat een knap kind heb je dan he? Juul slaat sinds kort op zijn tol, hij heeft het ineens door! Zo trots ben ik dan! Succes, hoop niet dat je nachtelijke bouwsessies gaat krijgen ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik heb dat ook altijd dat ik het superknap vind als Sam iets nieuws kan. Het kwartje valt vaak ineens ja. Knap ook van Juul!

      Verwijderen
  3. Wat een lief blauwogig beertje! Ben benieuwd naar jullie bouwsels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een moppie! Mijn jongste dochter is 1,5 en loopt pas sinds deze week, gedaan met de rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vestje heeft hij aan! Leuk om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk geschreven weer! Bizar he, hoe je erin mee gaat dat ze steeds iets nieuws kunnen. En idd - ik besefte me vd week ook dat ze nu minder nieuwe dingen doet. Ik maak daardoor ook automatisch minder filmpjes en foto's haha, maar goed - ik geniet niet minder van mijn dreumes :?0

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al snel zo normaal dat ze iets kunnen! Ik vind dit net zo fantastisch als de babytijd!

      Verwijderen
  7. Jaa kleine kindjes worden groot ;-) lekker van genieten, ook van de minder leuke dingen, die horen er bij en kunnen we later vast om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een dotje is die Sam... ken hem pas net, maar nu al een toppertje zie ik wel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahh die foto, wat een schatje is die ook, gaat snel he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat zeker snel ja! Hij is alweer 14 maanden, man man... Voor mijn gevoel is hij pas net geboren ;-)

      Verwijderen
  10. Time flies when you're having fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tijd vliegt hè...hier een van 7 en 1 van bijna 3... Pfff

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijd vliegt inderdaad! Ik kan me hem nog zo goed als ieniemienie voor de geest halen en het is nu alweer een heel ventje!

      Verwijderen
  12. Aww wat super leuk. En wat gaat de tijd snel, man o man. Hele lieve foto trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...