zondag 10 maart 2013

Dag 19 - De inhoud van je tas



Om heel eerlijk te zijn, gebruik ik zelden een tas. Het liefst neem ik zo min mogelijk mee. Ik houd van travelling light. Ongetwijfeld zal mijn voorliefde voor backpacken daar iets mee te maken hebben.
In het dagelijks leven neem ik alleen een tas mee als ik er niet onderuit kan. Indien mogelijk prop ik de dingen die ik mee wil nemen gewoon in mijn jas- en broekzakken. Niet erg charmant, I know!
Nu ik Sam heb, ontkom ik er regelmatig niet aan om een luiertas mee te slepen met allerlei babyshizzle. Waar ik een nog grotere hekel aan heb dan aan slepen met een handtas, is slepen met meerdere tassen. Dat is voor mij het ideale recept om dingen kwijt te raken. Wanneer ik die luiertas bij me heb, een simpele zwarte van de Hema overigens, dan doe ik mijn eigen spullen daar ook gewoon bij.
Op de bovenstaande foto zie je wat ik dagelijks meezeul. Niet bijster veel, het zijn vooral de zaken waar ik niet onderuit kan. Als eerste zien jullie mijn telefoon, een witte IPhone 4 met een hoesje dat broodnodig aan vervanging toe is. Verder mijn sleutelbos met daaraan een sleutelhanger uit Costa Rica. Tot slot zien jullie mijn pasjeshouder. Ik heb geen portemonnee omdat ik die niet makkelijk in mijn zak kan stoppen. Dit ding is erg compact en er kan toch veel in. Losgeld heb ik eigenlijk nooit bij me, dat drop ik gelijk in onze huishoudportemonnee. Wel heb ik altijd wat papiergeld bij me in die pasjeshouder. Dat past prima als je het goed opvouwt.

9 opmerkingen:

  1. Wow dat is heel light haha! Ik sleep mijn halve leven mee in mijn tas, maar dat komt meer omdat ik hem niet zo vaak afwissel. Dan stapelen de bonnetjes, papiertjes, muntjes, kauwgom pakjes en alle andere zooi vanzelf op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik dag echt dat ik de enigste was die geen tas mee wilt slepen en het liefst alles in de broekzakken en jaszak propt.
    Echt handig die pasjes mapjes heb er zelf ook een, veel beter dan zo'n lompe portemonnee:P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het liefste een klein tasje mee want daar zit dan alleen mijn telefoon, camera en pasjes in. Maar door mn werk moet ik dus wel een grote tas meenemen en die zit dan ook vol met allerlei dingen, boekjes, pennen, nagelriemolie.. haha misschien wel grappig om daarover een keer een blogje te maken :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw.. Nee hoor ik heb best veel in mijn tas. Zelfs een miniehbo ding want met stoere jongens heb je stoere ongelukjes haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh, ik wilde dat ik dat kon! Zo weinig meenemen. Maar ik ben zo'n muts die altijd alles bij de hand wil hebben. Ook pasjes van de parfumerie, want het zou zomaar kunnen dat je daar iets gaat kopen, toch?!? Echt veel heb ik niet mee, maar m'n tas is altijd te zwaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lukt mij echt niet! Maar 't lijkt me wel fijn om zo weinig in mijn tas te hebben, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat doe je netjes! Ik probeer ook altijd zo weinig mogelijk mee te nemen, als ik teveel meezeul, dan krijg ik last van mijn schouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk als je zo weinig kunt meenemen! Ik zeul altijd zoveel mee in mijn tas: van mijn agenda tot notitieboekje. En die heb ik echt elke dag nodig. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik zou willen dat ik zo weinig mee kon nemen! Wat heerlijk light en goed voor je rug zal ik maar zeggen...
    Mijn tas weegt gemiddeld wel wat kilo's..
    Agenda, bloknote, schrijfboekje, pennen, stiften, portemonnee, telefoon, kauwgum, flesje water, parfum, deodorant. Wauw, ik ga proberen of ik het met jouw inhoud zou kunnen doen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...